שולמית וינשטיין ישראל

22 נוב 20191 דקות

ג'רארדו פלדשטיין - יוצא מפרופורציה

עודכן ב: 1 ינו 2020

האמן הארגנטינאי ג'רארדו פלדשטיין (Gerardo Feldstein)יליד בואנוס איירס, למד הנדסת חשמל ולאחר מכן החל לעסוק בציור. היום הוא אמן רב תחומי שנוגע במגוון חומרים רחב.

הפוסט הזה מתייחס לפסלי הדמויות האנושיות של פלדשטיין.

חלק מיצירותיו של פלדשטיין משחקות עם קנה מידה, אלו דמויות זעירות בעלות ידיים או רגליים ענקיות. בעבודות אחרות, הוא מאניש אובייקטים יומיומיים, כמו רהיטים, שירותים או סולמות, על ידי כך שמוסיף להם איברי אדם.

יש משהו ייחודי ולעתים אף מוזר ביצירותיו, נראה שהאיברים העצומים המחוברים לגופי האדם מאבדים שליטה. יש קו דק שעובר דרך כל יצירותיו של פלדשטיין והוא ההומור, אבל יש בהומור הזה מידה רבה של אי נוחות נוכח הדימויים שיוצר, וההקצנה של מצבים אנושיים.

נראה כאילו פלדשטיין מאיר בזרקור קונפליקטים קיומיים. הוא עושה זאת בצורה דרמטית תיאטרלית, ומעצים רגעים קטנים, תנוחות ותחושות גוף ושם את הפוקוס על המחווה.

כשאני מביטה בפסליו של פלדשטיין אני רואה את חוסר הפרופורציה בגוף, וכיצד אותה דמות קטנה מנסה בכוח לצאת ממצבה, מתאמצת באופן לא מידתי. הרגשות יוצאים מאיזון המתבטא בגוף. הרגליים העצומות שמכבידות על האדם מלהתקדם, הדמויות בעלות הידיים העצומות שמנסות לעצור, לגעת, להאיר ולהאשים, איברים מסתבכים זה בזה, ובפסלי החפצים האנושיים, דמות האדם מאבדת לחלוטין את הראש ומאבדת כיוון. הפסלים של פלדשטיין אבסורדיים, ויכולים להיתפס כהומוריסטיים, אני רואה בהם בעיקר דרמה ובדידות קיומית.

אני ממשיכה להביא לכאן אמנות טובה מהארץ ומהעולם, מוזמנים לעקוב, להביא חברים, להביע דעה, לשתף ולהגיב בכל דרך. אם אתם אמנים שרוצים להיפגש, או מכירים אמן מעניין, אשמח שתכתבו לי.