אירמה גרונהולץ - מאיירת את החיים בפלסטלינה

July 14, 2019

הפוסטים שלי השבוע מוקדשים לחומר הפלסטי, הגמיש, הצבעוני המחובר אצל רובנו לילדות והוא לא אחר מאשר פלסטלינה.

הפלסטלינה הומצאה על-ידי ויליאם הארבוט מורה לאמנות מבאת', אנגליה ב- 1897, הוא רצה חימר שאינו מתייבש לתלמידי הפיסול שלו, ויצר חומר לא רעיל, רך שלא התיבש בחשיפה לאוויר.

הארבוט רשם פטנט ב-1899 וההפקה המסחרית החלה במפעל ב-1900. מאז החומר הזה פופולרי בעיקר בקרב ילדים, אבל אני שמחה להציג בפניכם כמה אמנים הלוקחים את הפלסטלינה לעולמות הדמיון המופלאים, חלקם לאמנות בוגרת וייחודית דו-מימדית וחלקם לאמנות תלת מימדית המתחברת לעולמות האיור גם לילדים וגם למבוגרים.

 

האמנית הראשונה היא אירמה גרונהולץ (Irma Gruenholz).

אירמה היא מאיירת תלת מימד ופסלת שעובדת וחיה במדריד, ספרד.

אירמה יוצרת איורים מפוסלים ביד עם חימר ופלסטלינה וחומרים נוספים המאפשרים לה לעבוד בתלת מימד. היא מספרת שאוהבת לחקור עבור כל פרויקט שיוצרת, לנסות פתרונות חדשים ומרקמים.

היא יוצרת איורים ללקוחות ברחבי העולם עבור פרסומות, ספרים, פוסטרים, מגזינים ושיווק מקוון, והציגה באירועים שונים וחשובים בעולם האיור, ואף זכתה בפרסים.

התהליך של אירמה מתחיל במחקר על הנושא אותו הולכת להמחיש, שם מתעוררים לחיים הרעיונות הראשונים. היא לא עושה סקיצות, אלא עובדת ישירות בנפח. לאחר שבונה את הדגם היא משקיעה זמן בצילום, ואם יש צורך גם בעיבוד דיגיטלי בעיקר להדגשת האור, הצל והגוונים.

אירמה אוהבת את התחושה שאין גבולות בעבודה התלת מימדית.

איור פשוט יכול לקחת לה יומיים שלושה, בעוד פרויקט מורכב יכול לארוך חודש. הפרויקט המורכב ביותר שעשתה עד היום היה איורים לספר שלם שהסיפור שלו התרחש בלילה. בניית התאורה לסצנות המאויירות שלו הייתה מסובכת והפרויקט הזה לקח שנה שלמה.

בניגוד לפיסול קלאסי בו הפסלים נשמרים לתמיד, אצל אירמה התוצר הסופי הוא למעשה התצלום של הפסל, התצלום של הסצנה המאוירת.

לאחר הצילומים היא בדרך כלל שומרת את החלקים לזמן מה, כי מתקשה להרוס משהו ברגע שסיימה ליצור אותו, אבל לאחר כמה חודשים וכשהחיבור הרגשי כבר לא חזק כל כך, היא מפרקת את הפסלים.

 

למרות שאירמה מאיירת עבור אחרים, יש לה שפה אישית וסגנון חזותי ייחודי. האופן בו היא בונה את הסצינות המאויירות שלה, נראה כמו סצינה מתוך סרט, או מהחיים עצמם. הדמויות שלה מלאות חיים, ויוצרות ביניהן אינטראקציות אנושיות. אירמה שמה לב לכל פרט קטנטן מהטקסטורה של הבגד אותו הן לובשות ועד האופן בו מסתלסלות שערות ראשן של הדמויות. יחד עם זאת הדמויות אינן ריאליסטיות בתיאורן ושייכות לעולם המאויר בהבעותיהן ובתווי פניהן.

 

אני ממשיכה להביא לכאן אמנות טובה, מוזמנים לעקוב, להביא חברים, להביע את דעתכם, לשתף ולהגיב בכל דרך.

אם אתם מכירים אמן מעניין אשמח שתכתבו לי, ואם אתם אמנים שרוצים להיפגש, אשמח אם תצרו איתי קשר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

חיפוש לפי נושא
Please reload

עקבו אחריי
  • Facebook Classic