יוסקאי יממוטו - פופ אמריקאי מעורבב עם מיתולוגיה יפנית

היום אני רוצה להכיר לכם את האמן יוסקאי יממוטו (Yoskay Yamamoto).



יממוטו נולד וגדל בטובה ביפן ועבר לארצות הברית בגיל 15. הוא חי 20 שנה בקליפורניה ולאחרונה עבר לפיניקס אריזונה. הוא אמן אוטודידקט, טעמו האמנותי התרחב כאשר התאהב בתרבות האורבנית של החוף המערבי. ניתן לראות זאת למשל בפלטת השקיעות שלו, ובאופן בו הוא משלב בין שני הרקעים התרבותיים השונים ביצירתו, בין דמויות פופ אייקוניות מביתו המערבי החדש, לבין אלמנטים יפניים מסורתיים מיתולוגיים, ומאזן את המורשת האסיאתית שלו עם אמנות הפופ העירונית.

יממוטו מצייר ציורים עדינים וקטנים מחד, וציורי קיר גדולים מאידך, הוא מאייר, מעצב גרפי ומעצב צעצועים, מפסל ויוצר מיצבים גדולים המיועדים לחללים ומרחבים ייחודיים.

הוא הציג בתערוכות ברחבי העולם: ביפן, מנילה, פריז, טיוואן, לוס אנג'לס וניו-יורק.


בעבודות המיצבים שלו הוא מפעיל את הקהל ברגישות רבה ומערב את הקהל בעשייה, והופך אותו למתבונן פעיל שלוקח חלק ביצירה.

לדוגמה במיצב שהקים יממוטו בהונג קונג שנקרא" "מקווה לפגוש בך יום אחד.." (wish to meet you one day)

לקח השראה מהמסורת היפנית, לפיה אנשים כותבים את משאלותיהם על לוח עץ במקדשים ותולים אותם על האזור המיועד. במיצב זה איפשר לאנשים לכתוב את משאלותיהם על מדבקה בצורת לב או כוכב ולהדביק אותה על הקירות.

wish i meet you one day public installation 2013


במיצב נוסף: "מקווה שזה יגיע אלייך בסופו של דבר.." (hope it would reach you eventually)

התמקד יממוטו בכתב היד שנעלם במהירות מחיי היומיום בגלל עליית הטכנולוגיה המודרנית - טקסטים, דוא"ל ואתרי רשת חברתית.

לדבריו, למרות שיש יתרונות לנוחות ולמהירות אותה מספקת התקשורת הדיגיטלית, יש מחשבות ורגשות הבאים לידי ביטוי טוב יותר באמצעות מילים בכתב יד. במיצב, יצר מרחב בו עודד אנשים לכתוב מכתב אישי למישהו שהם אוהבים ואכפת להם ממנו.

hope it would reach you eventually... 2016

inside detail- hope it would reach you eventually... 2016


בכל עבודותיו ניתן לראות את שפתו הייחודית מבחינה צבעונית, ואת המוטיבים החוזרים שוב ושוב של הבית, הים, השקיעה, כלי השיט, הכוכבים והירחים, ופרצופים טובלים במים. הכוכבים, הבתים, והירחים, כמעט כולם בעלי הבעה אנושית זהה, שנראית מסתורית ועצובה. ליממוטו שפה נקייה וגראפית, לעתים נראית צעצועית המיועדת לילדים, אך הדמויות שלו משדרות גם עומק ועגמומיות מעוררת מחשבה.


הפסלים שלו רובם מגולפים בעץ. יממוטו מספר כי העץ מאתגר יותר מחומרים אחרים, אבל הוא אוהב את המראה האורגני של המוצר הסופי. לדבריו, כאשר עובדים עם חימר, כמעט תמיד אפשר להוסיף עוד מסה ונפח. אבל כשעובדים בגילוף, ברגע שאתה מוריד חתיכה, זה הסוף, אינך יכול לבטל את זה. כמו באיור גם בפיסול, הוא למד על ידי ניסוי וטעייה, ומספר שצבר כמה צלקות על יד שמאל לאורך הדרך.


כל היצירות באדיבותו של יוסקאי יממוטו, ממליצה לעקוב אחריו באינסטגרם שלו.

אני ממשיכה להביא לכאן אמנות טובה מהארץ ומהעולם, מוזמנות/ים לעקוב, להביא חברים, להביע דעה, לשתף ולהגיב בכל דרך.

אם אתם אמנים ואמניות שרוצים להיפגש, או מכירים אמן מעניין, אשמח שתכתבו לי.

כל הפוסטים מופיעים גם בפייסבוק שלי.