top of page

איך מתגברים על הפחד מצבעי מים


אנשים רבים עוצרים את עצמם מלצייר, וגם כאלה שכבר התנסו בציור פוחדים מצבעי מים.

אני שומעת הרבה: "אני לא יצירתית", "אני לא יודע לצייר", "צבעי המים לא סלחניים", "אני לא שולטת במכחול", "לא יודעת מה לצייר" "יוצא לי לא יפה", "אני מפחד להרוס" ועוד אמירות כאלה שפשוט עוצרות אותם מלהתנסות. יש כאלה שממש רוצים ליצור, אפילו מרגישים את הדגדוג היצירתי הזה באצבעות, אבל לא יודעים איך להפסיק לפחד, ולקפוץ למים. קודם כל, כדאי להבין שהרבה מהיוצרים שמציגים את עבודותיהם, מציגים את התוצאה הסופית, שהיא בדרך כלל המוצלחת ביותר.

אנחנו שוכחים שכל אחד התחיל איפשהו, כל אחד צריך להתאמן כדי להצליח.

מעטים האמנים והיוצרים שיחשפו את התהליך שעברו לעייני הצופים.

כל אחד מאיתנו זורק בדרך הרבה ניסיונות לא מוצלחים. כל שף מצליח שורף מידי פעם סירים, וכל סופר לוחץ על delete. לא כל יצירה שלנו צריכה להיות מוצגת במוזיאון, אפשר פשוט להינות מתהליך היצירה. הציור בצבעי מים יכול להיות סלחן אם נלמד איך לעבוד נכון, אם נשתמש בחומרים איכותיים, ובעיקר אם נהיה סלחניים לעצמנו, וקצת נשחרר את הביקורת העצמית ופשוט נתנסה.

מי שכן צייר בצבעי מים, יודע שיש משהו מרפא בעבודה עם המכחול הרך המלטף את הדף, בשילוב עם השימוש במים המאוד מרגיעים, כמו גם השקיפות והעדינות שבסוג החומר הזה.

אני מזמינה אותך להתנסות ולהשתחרר מהפחד וללמוד מהתחלה: איך לבחור מכחול, איזה סוג

נייר מתאים לאיזו משימה, כמה מים צריך לשים על הדף, איך לערבב גוונים ועוד המון טכניקות שיעזרו לך להשאיר את החשש מחוץ לדלת ופשוט להינות מהחוויה ומההתנסות' ולהתקדם בקצב הלמידה שלך בקבוצה קטנה ולא שיפוטית.

מוזמנים ליצור איתי קשר לגבי קורסים וסדנאות צבעי מים

Studio@shlulit.com שולמית בנייד 0523874061


bottom of page