top of page

בעיקר נשים יוצרות נשים


אחד המוזיאונים האהובים עליי בחיפה הוא מוזיאון מאנה כץ. ראשית, הוא ממוקם בנקודה יפהפיה בעיר, על רחוב יפה נוף בצמוד לטיילת לואי. למוזיאון יש מרפסת שצופה על מורדות הכרמל, המפרץ והים, ולאחרונה פתחו בה מחדש בית קפה קטן. שנית, זה מוזיאון קטנטן, כזה שאפשר לקפוץ אליו לסיבוב קצר של פחות משעה ולהצליח להכיל את כולו. הסיבה השלישית, והחשובה מכל היא סגנון התערוכות המוצגות בו. סבטלנה ריינגולד האוצרת, בוחרת בכל פעם נושא מאוד ממוקד ומביאה יצירות מרתקות ומעוררות מחשבה.

התערוכה המוצגת כעת עוסקת בפיסול פמניסטי בישראל. התערוכה מציגה מספר פסלים של האמנית חנה אורלוף (1888-1968), בין האמניות הראשונות שגוף האישה היה מרכז יצירתן. היא פיסלה דמויות נשיות חזקות שהתחברה אליהן, רקדניות, דמויות מקראיות, אימהות ועוד רבות אחרות.

חלק נוסף בתערוכה מציג רישומי וציורי עירום של מאנה כץ עצמו שהיוו חלק חשוב ביצירתו.

מאנה כץ, שנות העשרים של המאה העשרים, אישה עם כד ועירום אישה בישיבה

החלק השלישי שמפוזר בין כל אלו הוא, עבודות עכשוויות של אמניות שבוחנות היבטים שונים הקשורים לגוף הנשי ולפמניזם. חלק מהיצירות פרובוקטיבית יותר וחלקן מעודנות ורכות יותר.

אורלי מונטג, ללא כותרת, 2016

ורד סיון, פלזמה, 2010

חוה ראוכר, דמויות נשים, 2010-2011

מאירה גרוסינגר, פרט מתוך: תא אנושי, 2012

דליה מאירי, חסד רומי 2, 2011-2013

רונית ברנגה, עץ החיים, 2013

רונית ברנגה, פרטים: עץ החיים, 2013

בתערוכה עולים נושאים של הריון, אימהות, עירום נשי, הזדקנות, חושניות, פגיעות ושלמות הגוף.

ממליצה לפנות שעה ולהינות מתערוכה קטנה ונשית מאוד, מתאים אפילו עם ילדים, רק תתכוננו לענות על שאלות שקשורות בעירום, בפיסול ובתנועה, תהנו!


bottom of page