top of page

אמנות ניידת - חמש אפליקציות אמנות מעולות


אם גם אתם חובבי אמנות וטכנולוגיה, אני בטוחה שתתחברו לרשימה, תתנסו ותהנו!

שמחה לחלוק אתכם את רשימת חמש אפליקציות האמנות האהובות עליי. מוזמנים לבקר בחנות האפליקציות הקרובה לליבכם (באופן וירטואלי כמובן) ולהוריד בחינם את האפליקציות המומלצות.

האמנות לא נשארת מאחור וגם היא מגיעה בכל מיני צורות לעולם האפליקציות. בחרתי עבורכם מתוך מבחר גדול את 5 אפליקציות אמנות, כל אחת נוגעת בתחום אחר: מוזיאונים, תרגילי לימוד ברישום, דפי צביעה, סיפורי יצירות וחידות אמנות, כולן חינמיות ומצויינות, בדקתי! 1. Art Quiz אפליקציית משחק חד פעמית לחובבי ההיסטוריה של האמנות שכמותי. ארטקוויז היא חידון לא פשוט של 150 שאלות בתולדות האמנות. התשובות מוגבלות בזמן ויש מספר טעויות אפשריות. אפשר להשיג עוד חיים כדי לסיים את החידון בכמה דרכים. מצריך אנגלית בסיסית והרבה ידע בהסטוריה של האמנות, אני נהנתי, שרפתי ים זמן וצלחתי את המשחק בציון של 81 אחוזי הצלחה, כלומר 122 תשובות נכונות! באגף התירוצים של בוגרת תואר ראשון בהצטיינות בהתמחות רנסאנס וימי הביניים, אני חייבת לומר שנפלתי בדקדוק צרפתי כמה פעמים בשמות קשים של ציירים כמו דלקרואה (Delacroix).

Art Quiz :לינק לפתיחת האפליקציות בחנות גוגלפליי

2. DailyArt - Your Daily Dose of Art דייליארט היא אפליקציה ששולחת לכם בכל יום יצירת אמנות אחת ואת הסיפור שמאחוריה. האפליקצייה חושפת יצירות מוכרות יותר ומוכרות פחות ומספרת עליהן בקצרה. לדוגמה, ביום האישה הבינלאומי שחל ב 8.3, שלחה הדייליארט את הציור היפהפה של תמרה דה למפיקה ציירת פולניה שהיתה פעילה בשנות ה 20 וה 30 של המאה ה 20 בצרפת ובארה"ב. למפיקה נחשבת לאחת מהציירות הראשונות שהפכה לכוכבת ובחייה מכרה בסכומים גבוהים במיוחד מציוריה שהם בעלי סגנון ארט דקו ייחודי שלה שהושפע מהקוביזם בעיקר. כדאי לכם לקרוא עליה ולשמוע את סיפור חייה המסעירים כאישה בי-סקסואלית, אמא שהיתה במערכת יחסים מורכבת עם ביתה ובחרה לשלוח אותה לפנימיות. אישה שדילגה מארץ לארץ ובנתה חיים בכל מקום, מכרה את הונה הרב כדי לטייל בעולם והשתקעה עד מותה במקסיקו. למי שמחפש השראה אמנותית ורוצה להיחשף למגוון רחב של סגנונות וידע בתחום זאת אפליקצייה ידידותית, התמונות באיכות גבוהה, נבחרות בקפידה על-ידי אוצרת, ומפנות לחומר קריאה נוסף, אפליקצייה מומלצת מאוד.

Tamara de Lempicka Young Girl With Gloves, or Girl in Green with Gloves 45.5x61.5 cm. oil on wood, 1931, Centre Pompidou, France לינק לפתיחת האפליקצייה בחנות גוגלפליי: DailyArt

3. ColorColor אפליקצייה משחקית כייפית של דפי צביעה דרך מגע בטלפון הסלולרי. באפליקצייה אפשר לבחור ציורים בסגנונות שונים למדי זה מזה. אפשר לבחור את עובי המכחול או העט ולבחור סגנון צביעה כמו מעברי גוונים, משפחות צבעים וטקסטורות. מה אפשר לעשות עם הציור? אפשר לשמור כקובץ, להדפיס ולצבוע בצבעים אמיתיים על נייר, אפשר להעלות אותו לאינסטגרם שלכם או לגלריה ציבורית של האפליקצייה. אפשר גם להציץ בגלריה בצובעים מוכשרים אחרים ולקבל רעיונות. אפליקציה ידידותית ומהנה.

חתול שצבעתי לי בכיף

לינק לפתיחת האפליקצייה בחנות גוגלפליי: ColorColor

4. Arts & Culture אפליקצייה מדהימה של גוגל, יש בה המון מידע מרתק. העמוד הראשי שלה משמש כמגזין תרבות ואמנות עם כתבות שעוסקות בהיבטים שונים של אמנות ותרבות בעולם באופן מעמיק, פיסול, ציור, אריכטקטורה, אפנה, הסטוריה ועוד. ברגע שתלחצו על אייקון זכוכית המגדלת תכנסו למאגר אמנות עצום בו תוכלו לעשות חיפוש יצירות אמנות לפי כל מיני חיתוכים: חיפוש לפי צבע, אמן, מקום, דמויות היסטוריות, מדיום ותנועות אמנות. תוכלו להכנס ללמעלה מ 1200 גלריות ומוזיאונים ב 70 מדינות ולהציץ באוספים. תוכלו לעשות סיורים וירטואלים במוזיאונים מרוחקים ולצפות ביצירות אמנות בצילום 360°. או לעשות זום על היצירות ולהתבונן ממש מקרוב למשל על משיכות המכחול של ואן גוך.

אפשרות נוספת שלצערי עדיין לא פתוחה בישראל, אבל מעולה לטיול בחו"ל, לפתוח את GPS בטלפון ולהכנס לאופציה של Nearby ולקבל המלצות למוזיאון בסביבה הקרובה שלכם. אפשר בנוסף ליצור גלרייה אישית בתוך האפליקצייה ולאסוף לתוכה מידע שמעניין אתכם. אופציה נוספת היא להפעיל את המצלמה ולעשות זיהוי יצירות אמנות בלייב במוזיאון ולקבל מידע על יצירה ישירות אליכם. אמנות ותרבות של גוגל היא אחת האפליקציות המושקעות ביותר שיצא לי לראות ואפשר לקרוא ולחקור בה תחומי מידע שונים. כרגע לדוגמה בדף הבית יש מאמר מעניין מאוד על 4 קרמיקאיות יהודיות בגרמניה של שנות ה-30 של המאה שעברה. על מאבקן להכרה, על עלייתן לארץ ועל ההשפעות היצירתיות שלהן.

תמונה מתוך המאמר: אריח דקורטיבי, ריקוד ערבי של אווה שמואל וכד וספל משנות ה 30, מוצג במוזיאון לאמנות יהודית בברלין. האריח נעשה לאחר עלייתה של אווה שמואל לישראל (פלשתינה דאז). הנושא המופיע באריח, מושפע מהסביבה החדשה. שווה קריאה! לינק לפתיחת האפליקצייה בחנות גוגלפליי: Art&Colture

5. Daily easy drawing step by step course: 30 days learn to draw portrait

אפליקצייה ידידותית למדי ללימוד רישום הבנויה מסדרה של 30 שיעורים המקושרים לסרטוני יוטיוב ברורים המלמדים כיצד לרשום. כרגע כשמתקינים אותה יש קורס של 30 יום לרישום פורטרט. לאחר שתסמנו שראיתם את הסרטון, תוכלו לעבור לסרטון הבא. יש המון אפליקציות המשך לאפליקצייה הזאת ללימוד ציור אונליין כמו ציורי קומיקס, ציור תלת מימד ועוד.

לינק לפתיחת האפליקצייה בחנות גוגלפליי: Daily Easy Drawing Step by Step

אני נהניתי לחקור ולכתוב את הפוסט וכמובן לשוטט בין אפליקציות.

אשמח לשמוע מה חשבתם על הפוסט, האם נכנסתם לאפליקציות ונהנתם מההמלצות?

אם אתם מכירים אפליקציות מעניינות נוספות בתחום ספרו לי עליהן.

 

אם מתחשק לכם להפגש וליצור אני מזמינה אתכם לבוא ולהתנסות במגוון חומרי יצירה במפגשי הסטודיו הפתוח שיתחילו ממש בקרוב בבוקר בחיפה, כל הפרטים כאן.

​אם מתחשק לכם ליצור בעצמכם, בלי לצאת מהבית, מזמינה אתכם לעמוד המדריכים להורדה במתנה באתר, שם תוכלו למצוא המון טיפים הקשורים ליצירה.

​אם מעניין אתכם לקרוא עוד על תערוכה ממומלצת שמציגה כעת בחיפה, מוזמנים לפוסט שכתבתי על התערוכה היופי שבדממה במוזיאון טיקוטין, כל הפרטים כאן.


bottom of page