top of page

דיוקן חשוף - דייוויד דיוארדט

התחלתי את הפוסט הזה כבר עשר פעמים ומחקתי, אני כל כך אוהבת לכתוב על אמנות ומתרגשת ממנה כל פעם מחדש, אבל לפעמים נדמה לי שאני מתחילה אני לא יכולה להפסיק ואני חוששת להיסחף בזרם הכתיבה, ולהשאיר מאחור אינספור מטלות אחרות שמחכות לי.

אני בחופשת סמסטר של התואר השני ואמורה לכתוב עבודות סמינר ובין לבין מלמדת סדנאות צבעי מים ברחבי הארץ, מכינה תחפושות פורים לילדים, מארגנת תמונות ליום המשפחה, כיבוד למסיבת גיבוש שכבתית ועוד מיליון מטלות הוריות אחרות.

אז אכתוב בקצרה על אמן מדהים שסחף אותי ואחזור לענייני…

אני רוצה להכיר לכם אמן בלגי ייחודי במינו, דייוויד דיוארדט David Deweerdt

הציורים של דיוארדט יכולים לעורר פחד או סלידה במי שצופה בהם במבט ראשון, אבל מבטיחה לכם שאם תמשיכו להתבונן בהם, תמצאו את היופי.

הדיוקנאות שלו אמנם אנושיים, אך יש בהם משהו מאיים כמעט מפלצתי. הדמויות שלו נראות חיות למדי ובשרניות, כמו אנשים שהשילו את קליפת העור שלהם, חשופים ופגיעים. יש בדמויות שלו עוצמה רבה וגם עדינות ושקיפות.

הגוף שלהם בנוי טקסטורה ודפוס ייחודי למכחול ולצבע של דיוארדט.

דיוארדט מספר כי בעבודתו הציורית הוא מנסה להעביר נקודת מבט מסוימת על הסובבים אותנו, על האופן בו הוא תופס בני אדם. הוא מנסה להעביר את רגשותיו כלפי אחרים דרך מעטפות הגוף.

הוא עובד על האדם, על הגוף, על הנפש ועל התחושות המתעוררות בו ובצופה, כמו למשל קרירות או קלילות.

דיוארדט מעיד כי עבודותיו מעוררות תחושה של אלימות ושברון לב, לפעמים זה ביטוי לרגשות שלו, ולעתים הוא מרגיש שמושך אליו את הדמויות האלה.

דיוארדט עוסק בציור בצבעוניות ובאסתטיקה, יחד עם זאת יש משהו מבעית באסתטיקה שלו.

אני נמשכת לציורים אלה דווקא בגלל העיסוק הכל כך רגיש שלו בנושא של הדיוקן הלא פשוט, זה שהשיל את עורו ועוסק בעיוות ובפנימיות.

הציורים של דיוארדט מעוררים בי שאלה על העור שמגן עלינו, ועל הצורך שלו כאמן ושלנו כבני אדם לחדור את אותה מעטפת הגנה פיזית או רגשית ולהגיע לפנימיות, לנפש של זה שמולנו ושל עצמנו.

דיוארדט בילה את שני העשורים האחרונים בסיוע למבוגרים עם מוגבלויות שכליות, הפרעות פסיכיאטריות ואוטיזם. חלק מעבודותו עימם כללה סדנאות לביטוי אמנותי. יש לו רקע חינוכי בתחום הציור והחינוך.

דייויד דיוארדט הוא יליד בלגיה (1967) אמן פלסטי ואנימטור, הוא בוגר אקדמיה לציור בבלגיה, והציג תערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד במדינות רבות באירופה .

כל התמונות באדיבותו הרבה של דייויד דוארדט. ממליצה לעקוב אחריו באינסטגרם

























bottom of page