top of page

האם יש גלריות בחיפה?

עודכן: 19 באוק׳ 2023

חיפה היא עיר של מוזיאונים, אבל האם יש בה גם גלריות?

יש כמה חדשות, אני מטיילת וסוקרת את כולן, אתחיל בשתיים: לפני שבוע ביקרתי בשתי גלריות חיפאיות, אחת שצצה רק לשבועיים לסוכות ושמה: יאללה שולה! והשנייה גלריה מזו, יש לה קצת יותר ותק בשטח.

ביקרתי בגלריות יום אחרי יום, ושמחתי כאוצרת, לראות כמה השפעה יש לאוצרת על התצוגה, האוירה, התוכן והאינטראקציה עם העוברים ושבים.

את הגלריה יאללה שולה! פתחה האוצרת ולריה גסלב, והתחושה היא קצת כמו להיכנס לסלון שלה, היא בחרה עבודות שהיא אוהבת ותלתה אותן לא לפי החוקים המוזיאליים. אם לא תשאלו לא תדעו איזו עבודה שייכת למי, אבל ולריה שם, ורוב הזמן לפחות אחד מהאמנים, והם ישמחו לשבת איתכם על הספה בסלון ולדבר. כיף גדול להיכנס למקום שמציג אמנות בצורה לא מעונבת, עם מוסיקה ברקע וכוס לימונדה חמוצה.

הגלריה מציגה על הקירות מקבץ עבודות רחב של 8 אמנים חיפאיים: עבד עאבדי, עדה רימון, אנה לוקשבסקי, מריה זאיקינה, נסרין אבו בכר, רחל אניו, תאיר זרגרי ויגאל פליקס. וכן עבודות של: אשרף פואח'רי, ורוניקה ברנרד, תמרי צור, רוני לוסייב, הדר ישראל ומישל בוגינסקי. חלקן בוגרות בתי ספר לעיצוב המציגות עבודות עיצוביות של נוף מקומי, כמו נרות דמויי הארובות של המפרץ, תחתיות לכוסות בעיצוב זהה לזה של אריחי הקרמיקה בתחנות הכרמלית, או בובות גבס ארוזות בקופסאות, קצת כמו בובות ברבי, אך מפוסלות כדמויות חיפאיות רגילות מהרחוב.

הגלריה השנייה, גלריה מזו, היא גלריה עצמאית קטנטונת שנמצאת בקצה הצפוני של רחוב סירקין, באיזור שוק תלפיות המתפתח. הגלריה קיימת כבר כמעט שנתיים, והוקמה על ידי קולקטיב של שישה צעירים חיפאים – לכולם עבודות עיקריות אחרות אמניות סאונד ופרפורמנס, רקדנית, רכז קהילתי, מתכנני ערים וחוקר, והגלריה פתוחה מעט שעות.

התערוכה שנפתחה בה בשבוע שעבר: "שנת כל הברואים" תערוכה של האמנית יסמין שטינמץ באוצרות של גל אמויאל. התערוכה אמנם קטנה אך מעניינת ומעוררת מחשבה. האמנית אספה בשנתה הראשונה כאמא, בעלי חיים זעירים, חרקים וזוחלים מתים ובחוט עדין יצרה מהם וילון חי-מת, שנראה כמו רשת עכביש שנתפסו בו כל היצורים הללו. היא הטמיעה בתוך קירות הגלריה, עבודת וידאו חייתית, כוורות צרעות ועוד. והעבודות שלה עוסקות במוות, אבל גם בחיים, ובקשר המעגלי ביניהם.


מאוד ממליצה על ביקור בשתי הגלריות, מצרפת כאן כתובות ושעות פתיחה. גלריה מזו, רחוב סירקין 3, (הדר) חיפה – שעות פתיחה בסוכות: ד' 18:00-21:00, ה'- 19:00-22:00, שישי – 11:30-14:30, התערוכה מוצגת עד ה-16.11.23


גלריה יאללה שולה!, רחוב העצמאות 7 (עיר תחתית), חיפה – שעות פתיחה, כל יום מ-11:00-19:00 עד ה-8.10.23

כל התצלומים בפוסט צולמו על-ידי.

אני ממשיכה להביא לכם אמנות טובה מהארץ ומהעולם, כזאת שאני אוהבת, כזאת שמעוררת בי מחשבה וסקרנות.

אם אתם אמנים או אמניות, אוצרים/ות, בעלי/ות גלריה או מכירים מישהו כזה מוזמנים ליצור קשר.

כל הפוסטים מופיעים גם בפייסבוק שלי, מוזמנים/ות לעקוב, לקרוא ולשתף.


ולריה גסלב האוצרת ביאללה שולה!



















תמונות מהתערוכה "שנת כל הברואים" של האמנית יסמין שטינמץ באוצרות של גל אמויאל











bottom of page