top of page

חואן דה לה ריקה - צבעים עליזים ועומק חבוי

עודכן: 7 באפר׳ 2022

בימים האחרונים אני כל כך עסוקה שלא מוצאת זמן לצייר בעצמי, אבל תמיד מוצאת זמן לעקוב אחרי אמנים אחרים, אם לא לגעת בצבעים בעצמי, אז לפחות להתבונן, זה מה שרובנו עושים כאן ברשת, לא?

היום אני רוצה להכיר לכם צייר ספרדי חואן דה לה ריקה (Juan de la Rica) דה לה ריקה, יליד בילבאו חי ועובד בה (1979). למד תואר ראשון באמנויות באוניברסיטה, זכה בכמה פרסים, הציג תערוכות יחיד וקבוצתיות רבות.

שנים רבות עבד בסטודיו משותף עם אמנים נוספים, בשנים האחרונות עבר לעבוד לבד והוא עובד כל יום כשמונה שעות ללא הפסקה, אפילו לא בשביל לאכול. כל הציורים של דה לה ריקה הם ציורים בצבעי שמן, אני אוהבת מאוד את הצבעוניות העזה שלו, הצבעים שלו לא מתערבבים, נשארים מאוד גרפיים מונחים זה לצד זה, נראים כמו פוסטרים דיגיטליים מדויקים. דרך התבוננות ראשונית ביצירתו לא תמיד ניתן להבחין בעומק המחשבה, וציוריו נראים צבעוניים, יפים וקישוטיים, אך במבט שני ומעמיק יותר, אפשר להבחין בהשפעות שונות מתחום האמנות, צילום העיתונות, הפרסום והקומיקס, וגם השפעות שונות של אמנות ספרדית. חדי העין יוכלו למצוא השפעות רבות מתולדות האמנות.

דה לה ריקה לוקח סיפורים ודמויות מוכרות מההיסטוריה, מן המיתולוגיה מהאמנות ומהנצרות ונותן להן פרשנות עכשווית. לדוגמא, לוקח את אלת הצייד ארטמיס, השייכת לאלים האולימפיים מהמיתולוגיה היוונית, שתוארה רבות בפיסול העתיק ובציור לאורך ההיסטוריה. ארטמיס נתפסה לעתים כדמות אכזרית, לא רצתה אהבה או נישואים, לוותה בבנות תמותה ציידות ובנימפות (חצאי אלות). מכולן דרשה כמו מעצמה לשמור על בתוליהן, אך גם היטיבה עימן, הגנה עליהן ופעלה לטובת נשים, מעיין פמיניסטית עתיקה שכזאת. דה לה ריקה מציג אותה כאישה עצמאית חזקה, ציידת או אולי לוחמת אוחזת ברובה צייד, לבדה ביער, בניגוד לסימן המוכר שלה באמנות העתיקה, אשפת החיצים והקשת. מוזמנים לנסות לחפש בעצמכם דמויות היסטוריות, שמות הציורים יעזרו.

כל היצירות באדיבותו של חואן דה לה ריקה ממליצה לעקוב אחרי האינסטגרם שלו.

אני ממשיכה להביא לכאן אמנות טובה מהארץ ומהעולם, מוזמנות/ים לעקוב, להביא חברים, להביע דעה, לשתף ולהגיב בכל דרך. אם אתם אמנים ואמניות שרוצים להיפגש, או מכירים אמן מעניין, אשמח שתכתבו לי. כל הפוסטים מופיעים גם בפייסבוק שלי.


Zugazarte

The Wait

The rape of the Sabine Woman

The Rally

The rape of Europa

Salome with the head of St. John the Baptist

Six individuals

Small Agnus Dei

Still life with a pink bird

Still life with green pepper

Dramatic goring

Casa

Andromeda and the dragon

Artemis

Fallen jockey 1

Outsiders

Reunion

Penitent Magdalene

Rope

Saint Sebastian

Lost dog

Juan De La Rica

Io and the gadfly

Indoor training

Haiku

Faro de Arriluze

The portrait painter

bottom of page