top of page

עיילה רזניק - גוף, אישה, אדמה

עודכן: 7 באפר׳ 2022

היום אני רוצה להכיר לכם אמנית ישראלית ייחודית במינה, עיילה רזניק.

עיילה היא פסלת ואמנית ויזואלית, נולדה וגדלה בישראל כרגע נמצאת כאן, אבל מתכננת לשוב לטורונטו, קנדה, שם חיה ועובדת, ומגדירה את עצמה כאמנית שמטיילת בעולם (World Traveler).


עבודותיה האחרונות חוקרות ייצוגים של הגוף הנשי, בייחוד באמצעות האסתטיקה של התקופה הפליאוליתית והניאוליתית, והחשיבות העכשווית שלהם בקונטקסט של הבנת אלימות, טראומה וריפוי.


בסדרת העבודות שלה אלת האדמה (Earth Goddess series) עיילה מפסלת, מקימה מיצב ומצלמת.

עיילה התחברה לפרקטיקה התרבותית של התקופות העתיקות. עבורה טכניקות אלה הן דרך למימוש השינוי של מעמד הנשיות כיום, הן ברמה האישית והן בנוף החברתי-פוליטי הרחב יותר.

היצירות של עיילה לוקחות השראה מפסלונים ואלות פרהיסטוריים. היא משתמשת בחומרי גלם שהנוף מספק לה, וכל האלות בסופו של דבר מתפרקות באופן אורגני, מתכלות ולא משאירות חותם קבוע בסביבה הטבעית, ומסמנות את מעמדה כמבקרת על כדור הארץ הזה.


עבודה מרתקת נוספת של עיילה היא "מעגל האלה" (The Goddess Circle).

מעגל האלה הוא פרויקט אמנותי עם גוון טיפולי, שחוקר תפיסות נשיות קמאיות של נשיות באמצעות ייצוגים תרבותיים ואמנותיים ויחסם לתפיסות נשים בהקשר עכשווי. המעגל שם דגש על נושא ההתעללות ונשים בטראומה.

הפרויקט משלב את החוויה של עיילה, עם החוויה של משתתפות מרחבי העולם, במטרה לאפשר להן להביע את סיפוריהן בצורה חומרית משותפת. הפרויקט עזר לייצר קהילת קולות המעבירה מסר בנושא ההתעללות בנשים וטראומה.


כל העבודות של עיילה עוסקות בייצוג הגוף הנשי, היא מתחברת למסורות האמנותיות, התרבותיות וההיסטוריות שלנו, צלמיות הנשים הקדומות, אותן היא יוצרת שוב ושוב בעבודותיה. הצלמיות מושכות אותה, והיא רואה בהן את תחילת התפיסה של מהות הגוף האנושי והנשי.


אני מתחברת מאוד ליצירות של עיילה, אני מרגישה שהיא מייצגת קול נשי חשוב, אבל היא בעיקר אמנית יוצאת דופן שמשלבת כמה ז'אנרים שקצת נשכחו בעולם האמנות: "אמנות אדמה" שהחלה בשנות ה-60 של המאה ה-20 ושילבה חומרי גלם מהטבע בפיסול במרחבי הטבע הפתוחים, לצד "אמנות גוף", מהמקום הפחות רדיקלי המוכר שלה וממקום יותר חומל ומרפא כלפי הגוף.

עיילה חוזרת ויוצרת את הגוף הנשי שוב ושוב והחיבור העמוק שלה אל הנשים-האלות שלה, המגע עם חומרי הטבע, ההתחברות לאדמה ולגוף ולגוף האדמה, הם למעשה תהליך של שיקום עצמי.


אני רוצה להודות לעיילה שחלקה איתי את היצירות הנפלאות והמרגשות שלה.


ממליצה לכם לעקוב אחריה באינסטגרם שלה, שהוא אחד היפים שראיתי.


ולראות אותה עובדת בלייב בסרטונים המצורפים למטה.



סדרת אלת האדמה - Earth Goddess series



מעגל האלה - The Goddess Circle


Abjectification  |  2018 


סרטונים מתהליך היצירה




bottom of page